Marketing szeptany kampanie – czy warto w nie inwestować?

      Możliwość komentowania Marketing szeptany kampanie – czy warto w nie inwestować? została wyłączona

Marketing szeptany kampanie powinny cechować się rozmysłem w działaniach, ponieważ w przeciwnym przypadku mogą one pozostawić po sobie negatywne odczucia oraz zadecydować o złym odbiorze firmy. Buzz marketing stanowi zatem poza marketingiem szeptanym, działania nazywane także marketingiem szemranym. Są on często kontrowersyjne, ponieważ tworzą pozytywną opinie o wybranym produkcie poprzez osoby specjalnie do tego zadania zatrudnione, natomiast w sieci przedstawiane są często jako opinie zwykłego klienta, który to rekomenduje zakupiony produkt. W ten sposób potencjalni klienci odczytują te informacje jako rzeczywiste opinie pisane przez klientów, a nie z kolei jako kształtowane przez agencję marketingową. Marketing szeptany kampanie prowadzone w tej formie narażone są jednak na ryzyko wykrycia oszustwa. A zatem takie działania – prowadzone raczej na granicy marketingu szemranego – muszą być profesjonalne oraz bardzo dobrze zaplanowane.
Marketing szeptany kampanie dzieli bowiem bardzo cienka granica od działań nieetycznych oraz tych, które to mogą zostać poczytane jako oszustwo. Warto wiedzieć, że profesjonalna kampania szeptana musi polegać na testerach produktu, którzy to solidnie go opisują oraz przekazują tę informację swoim znajomym. A mogą to być marketingowcy, którzy to po zapoznaniu się z produktem polecają go znajomym, którzy to następnie z kolei polecają go swoim bliskim. Ponadto, przytrafi się jednak niekiedy, że marketingowy preferują wypowiedzi reklamowe oraz stylizują je na opinie klientów. Co więcej, w działalności jaką jest marketing szeptany kampanie można znacznie zniwelować ryzyko błędnych decyzji. A zatem przy wysyłaniu danego produktu do jakiejś wpływowej osoby czy instytucji nie powinno się namawiać jej od razu do reklamowania tego produktu – jeżeli bowiem zechce go zarekomendować, poczyni to. Do tego po to by wynagrodzić osobie wyrażającej korzystną opinię o produkcie, nie trzeba jej płacić, ale po prostu podziękować oraz przesłać wyrazy szacunku. Ponadto, wykorzystując marketing szeptany kampanie trzeba zawsze poinformować odbiorcę, że jest to rodzaj reklamy. Dodatkowo, dobrze byłoby także poszerzać sposobności komunikacji między klientem, natomiast wchodząc w kontakt indywidualny, najlepiej jest potwierdzać swoją tożsamość.